ه‌پ‌گ از ۲ گریلای شهید با احترام یاد کرد

ه‌پ‌گ با گرامی‌داشت یاد دو گریلایی که در آمانوس شهید شدند، گفت: «با اتحاد بی‌نظیر رفاقت آپویی به اندازه ممارست زندگی، بار دیگر با خط فدایی، مقاومت تاریخی در برابر هجوم دشمن را به اثبات رساندند.»

شهید

مرکز اطلاع رسانی و مطبوعاتی ه‌پ‌گ در خصوص این گریلاهای شهید اعلام کرد:

«در ۲۷ مارس ۲۰۱۸ درگیری شدیدی بین رفقای ما و سربازان دشمن در منطقه سمنداگی هاتای رخ داد. رفقای ما دمهات و آندوک در این درگیری ضربات سنگینی به دشمن وارد کردند، فدائیانه جنگیدند و به شهادت رسیدند. ما یاد رفقا دمهات و آندوک را که در هر میدانی که بودند، نماینده خط فدایی آپویی بودند و به کاروان جاودانگان پیوستند،در سالگرد شهادتشان گرامی می‌داریم.

رفقای ما دمهات و آندوک در یک سال تصمیم گرفتند در برابر حملات نسل‌کشی به مردم ما به صفوف گریلا بپیوندند. دمهات و آندوک در مناطق مختلف کوهستان‌های کوردستان به جنگ گریلایی پرداختند. آنها از منبع آزادی رهبر آپو، خودشان را سیراب کردند و در مقابل قتل‌عام مردم ما واکنش نشان دادند و وارد منطقه شنگال شدند. رفقای ما آنجا نیز در جبهه‌های مختلف جنگیدند، اما با یک هدف، به عنوان یک سرنوشت مشترک، پیشنهاد کردند در همان سال به باکور کوردستان بروند. برهمین اساس رفقای ما دمهات و آندوک که با هم به آمانوس رفتند، در گروه سمنداگی شرکت کردند و برای پیروزی در مبارزه برای آزادی مردم گام برداشتند.

رفقای ما دمهات و آندوک از مناطق حفاظتی مدیا تا شنگال و از آنجا تا آمانوس با اتحاد بی‌نظیر رفاقت آپویی به اندازه ممارست زندگی، بار دیگر با خط فدایی، مقاومت تاریخی در برابر هجوم دشمن را به اثبات رساندند. ما به خانواده‌های عزیز رفقایمان دمهات و آندوک که همسفر شدند و به تمامی خلق میهن‌دوست کوردستان تسلیت می‌گوییم و بر این قول تاکید می‌کنیم که با قاطعیت به مبارزه رفقای خود ادامه خواهیم داد.

مشخصات رفقای شهیدمان به شرح زیر است:

نام سازمانی: دمهات رِزان

 نام و نام خانوادگی: اسماعیل اوزدمیر

 محل تولد: شرنخ

 نام مادر و پدر: فاطمه - عثمان

 زمان و مکان شهادت: ۲۷ مارس ۲۰۱۸ / آمانوس

******

نام سازمانی: آندوک باگوک

 نام و نام خانوادگی: دلیل گوکتاش

 محل تولد: مردین

 نام مادر و پدر: زینه - ابراهیم

زمان و مکان شهادت: ۲۷ مارس ۲۰۱۸ / آمانوس